§9. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
1. Usługobiorcy przysługuje prawo składania reklamacji w sprawach dotyczących Usług lub Umowy.
2. Reklamacje mogą być składane w jednej z poniższych form:
a) pisemnej, złożonej osobiście w siedzibie Usługodawcy,
b) pisemnej, przesyłając przesyłkę pocztową na adres siedziby Usługodawcy,
c) ustnej, składając telefonicznie za pośrednictwem Działu Obsługi Klienta,
d) ustnej, składając osobiście do protokołu podczas wizyty Klienta w siedzibie Usługodawcy,
e) elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej na adres: info@kuki.pl.
3. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać następujące dane:
a) oznaczenie Usługobiorcy (imię, nazwisko, adres e-mail, adres do korespondencji, numer telefonu, numeru PESEL);
b) opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji;
c) żądanie Klienta/Usługobiorcy w zakresie sposobu rozpatrzenia reklamacji;
d) określenie sposobu, w jaki Klient/Usługobiorca chce uzyskać odpowiedź na złożoną reklamację;
e) podpis Klienta – w przypadku składania reklamacji w formie pisemnej lub ustnej do protokołu.
4. Zgłoszenia, które uniemożliwiają zidentyfikowanie Klienta/Usługobiorcy nie podlegają rozpatrzeniu.
5. Jeżeli w reklamacji zostały podane dane, które nie pozwalają jednoznacznie zidentyfikować Klienta/Usługobiorcy, to Usługodawcy przysługuje prawo skontaktowania się z Klientem/Usługobiorcą w celu ustalenia, czy zgłasza on reklamację oraz jakie są jego zastrzeżenia i żądania.
6. Pośrednik dochowa wszelkich starań, aby udzielić odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne bezzwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia wpływu zgłoszenia obejmującego wszystkie informacje niezbędne do jego rozpatrzenia.
7. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, Pośrednik w informacji przekazywanej Klientowi, który wystąpił ze zgłoszeniem reklamacyjnym:
a) wyjaśnia przyczynę opóźnienia;
b) wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy;
c) określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udziela odpowiedzi, termin ten nie może jednak przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
8. O rezultacie rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego Pośrednik udziela Usługobiorcy odpowiedzi w formie:
a) pisemnej – przesyłką pocztową wysłaną na adres Usługobiorcy wskazany w zgłoszeniu (domyślnie);
b) elektronicznej – e-mailem na adres Usługobiorcy wskazany w zgłoszeniu (wyłącznie na wniosek Klienta).
9. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowego realizowania zobowiązań wobec Usługodawcy.